Workshop ‘Mensgericht en verbindend communiceren’.
Inleiding
Mensgericht en verbindend communiceren is contact maken met jezelf en met de ander. In die verbinding ontstaat ruimte om zowel je eigen behoeften te erkennen en te vervullen als die van de ander. Dit doet een beroep op je reflectievermogen, verbeeldingskracht, flexibiliteit en inlevingsvermogen.
Mensgericht en verbindend communiceren is essentieel voor leidinggevenden bij het opbouwen en onderhouden van de relatie met medewerkers. Wanneer de verbinding warm, oprecht en open is informeer je elkaar op tijd als er iets is en begrijp je elkaar beter. Op die manier kan er een diepere verbinding ontstaan en kunnen veel problemen, en dus ook gevallen van verzuim en verloop, worden voorkomen.
In deze workshop gaan we met behulp van mijn gespreksmodel BAAS in op onderwerpen als:
Ken jezelf en je medewerker.
Wat is jouw favoriete gedragsstijl en wat is de voorkeursstijl van je medewerker?
Begrijp je medewerker en zijn situatie.
Wat hoor, zie en merk je? Wat betekent dit?
Sluit met jouw leiderschapsstijl aan bij wat de medewerker nodig heeft.
Wat helpt jouw medewerker nu het meest?
Samenwerken.
Maak afspraken over de samenwerking.
We gaan ook in op de omgang met weerstand in gesprekken of met medewerkers die niet doen wat er is afgesproken.
Iets voor jou?
De workshop ‘Mensgericht en verbindend communiceren’ is voor leidinggevenden die door middel van meer kennis, inzicht en concrete handvatten effectievere gesprekken willen voeren met hun medewerkers. Met ziel en zakelijkheid.
Resultaat
- Je hebt een helder beeld van jouw voorkeursstijl en het effect daarvan op je medewerkers
- Je kunt van stijl wisselen en speelt op die manier in op de stijl van de medewerker (situationeel leiderschap)
- Je weet welke vragen je kunt stellen om je medewerker beter te begrijpen
- Je zet je verbale en non-verbale communicatie bewust in
- Je gaat constructief om met weerstand
- Je creëert betrokkenheid en eigenaarschap bij je medewerker
- Je krijgt meer voor elkaar met meer plezier en minder moeite
Het belangrijkste is dat je grip krijgt op boeien, binden en inzetbaar houden van je medewerkers.
Na de workshop heb je praktische handvatten om verzuim en verloop de baas te worden.
Praktisch
Deze workshop is op donderdag 10 oktober van 14.00 uur-17.00 uur bij BijHanz in Zwolle.
Tijdens deze workshop oefenen we met gesprekstechnieken en het aanpassen van je gedrags- en beïnvloedingsstijl. Je krijgt handvatten aangereikt en je oefent aan de hand van situaties uit je eigen praktijk.
Voorbereiding
Een DISC-analyse is de perfecte voorbereiding voor deze workshop maar niet verplicht. Informeer desgewenst naar de mogelijkheden en kosten. Heb je eerder al eens een DISC-analyse gedaan, neem je rapportage dan nog eens door en neem het rapport mee.
Verder kun je je voor deze workshop voorbereiden door een recente concrete situatie tussen jou en een medewerker te beschrijven. Deze situatie kun je inbrengen of gebruiken om mee te oefenen.
Afsluiting
Aan het einde van de training stel je een persoonlijk actieplan op dat je helpt het geleerde in je praktijk toe te passen. Wil je er zeker van zijn dat je het geleerde kunt borgen in de praktijk kies dan aansluitend aan de workshop voor nog een kort traject. Individueel of met een groep (intervisie).
Kosten
De kosten van de workshop zijn 75 euro per persoon. Je aanmelding is definitief na betaling van de factuur.
Heb je nog vragen of wil je je aanmelden?
Klik HIER