Mijn unieke aanpak
Dat mijn aanpak écht anders is komt niet alleen door mijn unieke mix van opleidingen, ervaringen en persoonlijkheid.
Ik heb ook een eigen visie op de inhoud en opbouw van een effectieve training. Dat maakt dat mijn aanpak echt anders is en echt jouw knelpunt oplost.
In het kort de 2 belangrijkste unieke factoren
- In veel trainingen of coachtrajecten moet het doel van de deelnemer aan het begin van het traject duidelijk zijn. Zo ben ik ook begonnen maar ik kwam er al snel achter dat dit veel beter kan. In mijn aanpak ligt de nadruk op het vertrekpunt en niet op het doel.
- Wat ook uniek is aan mijn aanpak is dat elke deelnemer aan mijn training- of coachtraject toegang krijgt tot een interactieve e-learning. Hier kan hij tussen 2 gesprekken in zelfstandig, op verschillende manieren en gericht verder werken wat het leer- en veranderproces enorm verbetert en versnelt.
Wat betekent mijn unieke aanpak voor jou?
Inzoomen op het doel werkt niet
Als je al eens een training of coachtraject hebt gevolgd dan heb je gemerkt dat je bij aanvang van het traject je doel moet aangeven. Maar ik merkte al snel dat het beter anders kan. Waarom het niet goed werkt om bij de start van het traject in te zoomen op het doel kan ik het makkelijkst illustreren aan de hand van een metafoor: van A naar B. Je hebt een doel in gedachten (B), je wilt naar Rotterdam. Stel dat je nu steeds verder inzoomt op de precieze locatie, zou je dan wel op weg kunnen gaan en er zeker van zijn dat je je werkelijke doel gaat bereiken? Nee, natuurlijk niet! Je moet eerst weten waar je nu precies staat (A). Kijk maar eens op een routeplanner: je vertrekpunt is nodig om de weg te zien. Het is belangrijk om je vertrekpunt te kennen, precies te weten wat de aanleiding en de ware reden van je reis is. Waarom je precies van plan bent naar Rotterdam te gaan. Heb je dit heel helder dan kom je er misschien wel achter dat je veel beter naar Groningen kunt gaan.
Bepalen van het vertrekpunt werkt wel
In een coachtraject of training is dat niet anders. Het doel dat geformuleerd wordt aan het begin van een traject is zelden de werkelijke behoefte. Dus voor je op weg kunt gaan naar een doel moet het duidelijk zijn wat het vertrekpunt is. Jouw situatie nu.
Ik ben ervan overtuigd dat het belangrijk is om in deze eerste fase van het traject juist uit te zoomen en een breed beeld te krijgen van de situatie en van alle factoren die een rol spelen. Niet alleen aantoonbare en zichtbare zaken zoals de context, kennis en kunde maar ook onzichtbare zaken zoals persoonlijke waarden en normen, opvattingen en overtuigingen.
Een ideale mix van leeractiviteiten en didactische strategieën
Mijn aanpak is een mix van online leren, online gesprekken en leren van praktijkervaringen. Met behulp van de interactieve e-learning kun je tussen de gesprekken in zelfstandig aan de slag. Je vindt in jouw persoonlijke leeromgeving interessante informatie, opdrachten en oefeningen. Je wordt op verschillende manieren en vanuit meerdere invalshoeken uitgenodigd om je situatie te onderzoeken en je vertrekpunt precies in kaart te brengen. Op deze manier doe je al zo veel inzichten op dat het je helemaal duidelijk wordt wat er aan de hand is. De puzzelstukjes vallen op hun plaats, je ontdekt de kern en oorzaak van je situatie. Het gevolg hiervan is dat je nu wel heel duidelijk je doel weet, waar je precies naar toe wilt.
Dan pas zoomen we in op jouw doel. Je kunt nu gedetailleerd bepalen hoe je het wilt gaan doen en wat je precies nodig hebt om je doel te bereiken. Had je aan het begin al ingezoomd op het doel dan was je beslist ergens anders uitgekomen. Je hebt dan nog veel te weinig informatie om al op weg te gaan.
Maar nu jouw doel glashelder is, kun je een plan van aanpak maken met heel concrete en passende acties. Ook voor deze fase van het traject vind je superhandige informatie en opdrachten in jouw online leeromgeving. Omdat je aan alles merkt dat dit precies is wat je wilt doen voel je het vertrouwen dat dit jouw knelpunt echt gaat oplossen.
Voordelen online leeromgeving
Gedurende het hele traject is de interactieve e-learning een belangrijk hulpmiddel en enorme steun in je rug.
Het wordt door deelnemers als uniek en bijzonder waardevol ervaren.
De belangrijkste voordelen van de e-learning nog even op een rij:
- Je kunt op elke plek en elk gewenst moment met je traject aan de slag gaan
- De e-learning geeft een duidelijke structuur en biedt je een effectieve opbouw voor jouw proces
- Het verbetert jouw proces omdat er altijd gerichte informatie beschikbaar is en je verschillende perspectieven en opdrachten worden aangeboden zodat jij keuze hebt en het traject precies op maat kunt maken
- Het versnelt jouw proces omdat je tussen de gesprekken in zelfstandig en gericht verder kunt gaan
- Door specifiek aandacht te besteden aan borging van het geleerde is het effect van dit traject langdurig merkbaar
- De lijn is kort en altijd open: je kunt tussendoor feedback vragen door documenten te uploaden of via de chat een vraag te stellen
- In jouw persoonlijke leeromgeving blijft alle correspondentie en informatie overzichtelijk voor jou bij elkaar
- De leeromgeving is extra goed beveiligd waardoor informatie uitwisseling veilig is
Mijn unieke aanpak
Deze aanpak, met het uitzoomen en het in kaart brengen van het vertrekpunt én de extra mogelijkheden die mijn interactieve e-learning jouw biedt, zorgt ervoor dat jij snel en op jouw manier precies daar komt waar je graag wilt zijn.
Mijn aanpak is tot stand gekomen door theorie en praktijk samen te brengen. Lees hier meer over onze onderbouwing
Waar wil jij mee aan de slag?
Stuur een e-mail naar info@gb-ziektepreventie.nl
Je kunt ook bellen naar 06-36532662. Spreek dan een bericht en telefoonnummer in.